reklama

Naši ľudia si toto nezaslúžia!

Vstúpila som do politiky preto, aby som bojovala za záujmy obyčajných ľudí v tomto štáte. Ešte pred vstupom do politiky som sa venovala právam spotrebiteľov a hľadala možnosti ako občanom pomôcť sa dostať z nevýhodného postavenia, do ktorého ich uvrhli zlé úmysly obchodníkov, nekalé praktiky či podvodné zmluvy. Pri pomoci občanom, ktorí sa stali obeťami podvodu, som začala narážať na nefunkčnosť inštitúcií. Poznanie a skúsenosti, ktoré som z mnohých zápasov počas dlhých rokov získala som sa rozhodla zužitkovať v politike. Hlavnou motiváciou bol pre mňa pocit frustrácie vyplývajúci z toho že sme si nechali ukradnúť túto krajinu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)

Tento štát patrí nám všetkým ! Túto základnú premisu, som si uvedomila i v posledných mesiacoch v zápase s vládnou mocou o slušné podmienky pre našich ľudí, tu na Slovensku ! Hlavnou témou posledných volieb bola najmä kauza Gorila a moc finančných skupín v tomto štáte. Voľby v ktorých sa frustrácie obyvateľstva vyplývajúce z tejto katastrofálnej situácie premietali však nepriniesli zásadnú zmenu vo vzťahoch medzi politikmi a finančnými skupinami na Slovensku. Nebola som naivná, no takú mieru arogancie a drzosti v pokuse obohatiť sa na úkor nás všetkých som úprimne neočakávala.

Vo svojej poslaneckej práci sa venujem najmä oblasti energetiky a vo všeobecnosti právam spotrebiteľov. Energetika je práve tak oblasťou, ktorá ma vplyv na konkurencieschopnosť krajiny cez zdravé podnikateľské prostredie. Z druhej strany má v cenovej oblasti významné dopady na sociálne postavenie všetkých členov domácností. Preto si táto oblasť zaslúži patričnú pozornosť, lenže to čo predvádza Ficová vláda ma doslova šokuje. Pripomínam, že pri vytváraní zdravého podnikateľského prostredia vláda dopustila stav, kedy firmy, ktoré zamestnávajú ľudí, majú tak vysoké ceny elektriny, že i podnikatelia v Nemecku platia dvakrát menej. Tento fakt už vláde vytkol i Brusel.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Komu slúžite ?

Lenže existujú podnikatelia, na ktorých vláda berie priam špeciálny ohľad. Deje sa tak nielen na úkor ostatných podnikajúcich subjektov na Slovensku, ale doslova na úkor nás všetkých občanov tejto republiky. Príkladov z posledného obdobia je niekoľko : zákon o obnoviteľných zdrojoch energie je príkladom hneď dvojnásobným. V decembri minulého roku minister Malatinský predložil do parlamentu znenie tohto zákona tak, aby z neho jednoznačne profitovala finančná skupina Penta. Spomínaná zmena v zákone, sa týkala rozšírenia podpory pre elektrárne s vysoko účinnou kombinovanou výrobou. Po prijatí novely mal štát podporiť takéto zdroje s inštalovaným výkonom až do 300 megawattov, pričom v súčasnosti je to do 200 megawattov. Jediným kto do tejto kategórie spadá je Paroplynový cirkus (PPC) ovládaný finančnou skupinou Penta.

Zákonu sa napokon vďaka odporu opozície, podarilo zabrániť, avšak vláda prichystala ešte väčší šok pre mňa i pre všetkých ľudí túto jeseň. Predložila opätovne zákon o obnoviteľných zdrojoch. Znova tu je lobistický záujem, tentokrát sa samozrejme zmenil názov lobistického subjektu, zmenila sa forma zariadení, ktoré produkujú elektrinu a zmenila sa výška, objem požadovaných lobisticky vyjednaných, protekcionisticky vyjednaných finančných prostriedkov. Tentokrát ide o spoločnosť U.S .Steel. V decembri to bolo 300 mil., teraz je to 225 mil., keď to spočítam aj s arbitrážou, kde už sa pripravujú v rozpočte peniaze na tieto zámery U.S. Steelu 260 mil., takže to máme cca 500 mil. Takže opäť tento zákon bude mať, ak sa schváli, negatívne dopady na to, že sa vyčerpá štátny rozpočet. Dôrazne som preto žiadala o stiahnutie zákona.

Vedie ma k tomu fakt, že vláda nepresadzuje verejný záujem a blaho pre občanov, ale iba číre súkromné záujmy, ktoré sa do zákona prelobovali. Vrchol arogancie a drzosti vlády, ktorú zjavne ovládajú finančné skupiny bola kauza okolo SPP.

Už v máji tohto roku som na Výbore NR SR pre hospodárske záležitosti iniciovala poslanecký prieskum kvôli astronomickému dlhu, ktorý v SPP vznikol. Ako je možné, že napriek tomu, že máme jedny z najvyšších cien plynu v Európe, SPP vykazuje obrovskú stratu? Pýtala som sa, aký zmysel mala samotná privatizácia SPP, keď súkromní majitelia s manažérskou kontrolou namiesto zefektívnenia fungovania podniku vyrobili obrovskú stratu, kde hrozí, že ju ako je v tejto krajine zvykom, opäť zaplatia občania.

Žiaľ, moje tušenie malo opodstatnenie a to čo predviedla vláda Róberta Fica je pri SPP vlastizrada. Fakt že za stratu v materskej firme SPP prevzal plnú zodpovednosť štát a zisky prenechal finančným žralokom je voči občanom totálna nehoráznosť. Neustále pritom pribúdajú indície aj dôkazy o tom že finančné skupiny riadia túto vládu (dokument na vládu, ktorý bol zhotovený firmou J&T, splácanie úveru firme EPH za ktorý kúpila 49 % SPP cez ziskové dcérske firmy, „zastúpenie“ štátu v spoločnosti Eustream a ďalšie skutočnosti).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nedokážem sa rozkrádaniu nášho majetku len tak prizerať !

Preto som v parlamente bránila predovšetkým obyčajných ľudí a ich záujmy. A vždy budem ! Okamžite som sa zasadzovala o podanie návrhu na odvolanie premiéra Fica. Prístup vlády a poslancov strany SMER-SD počas schôdze o odvolaní, pod ktorú sa podpísala celá opozícia bol vrcholom arogancie, zbabelým správaním a napokon i opileckou agresivitou. Treba tomu všetkému povedať dosť ! Boj proti oligarchom a kúpeným politikom nekončí, nesmieme im dovoliť rozkrádať majetok nás všetkých. Prosím všetkých občanov o podporu petície za odstúpenie premiéra z funkcie. Lebo len ľudí sa v Smere skutočne boja a naši ľudia si toto nezaslúžia !

Helena Mezenská

Helena Mezenská

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Spotrebiteľská ombudsmanka, zakladateľka združenia OMBUDSPOT, poslankyňa NRSR za hnutie OBYČAJNÍ ĽUDIA a nezávislé osobnosti Zoznam autorových rubrík:  Myslím siNa spotrebiteľské témyO politike

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu